Dia Internacional de la Gent Gran 2018

[gview file=»https://nissan.ccoo.cat/wp-content/uploads/sites/121/2018/09/cartell_dia_gent_gran_2018.pdf»]

Concentració:  El divendres 28 de setembre de 2018  10.30 hores
Davant la Delegació del Govern a Barcelona  C/ Mallorca, 278

Els pensionistes i jubilats de CCOO, durant aquests últims anys, hem denunciat que les mesures que es prenen per sortir de la crisi no són les idònies i que afecten de manera molt desequilibrada la part majoritària, però més feble, de la societat, i dins d’ella, també, de forma intensa, les persones grans.

Es parla molt de l’envelliment actiu, però la realitat és que no es compleix, quan les administracions públiques tenen l’obligació de buscar els recursos necessaris per a això. Cal reconèixer el paper actiu en l’esfera econòmica que realitzen les persones grans, no només d’ajuda econòmica a les seves famílies, o com a consumidors actius, sinó com a proveïdors de cures de familiars i nets. Els estudis indiquen que més d’un terç de les persones grans cuiden dels seus nets. La meitat d’aquests ho fan cada dia, la qual cosa no només té una traducció econòmica directa, sinó que també facilita que altres membres de les seves famílies puguin desenvolupar activitats laborals.

[gview file=»https://nissan.ccoo.cat/wp-content/uploads/sites/121/2018/09/manifest_dia_gent_gran_2018.pdf»]