CCOO I ELS COMITÈS DE NISSAN NO DONARAN CAP PROJECTE PER DEFINITIU SI NO HI HA UN ACORD QUE COMPLEIXI AMB LES CONDICIONS REIVINDICADES

El procés de reindustrialització de Nissan entra en una nova etapa, en la qual caldrà concretar i acordar els projectes que han estat considerats com a opcions més valides per reindustrialitzar les plantes afectades pel tancament

Aquest matí ha tingut lloc una nova reunió de la mesa de reindustrialització de Nissan, amb la qual s’entra en una nova fase del procés de reindustrialització. En la reunió d’avui s’ha fet la presentació dels projectes industrials que s’han seleccionat com a opció més valida per reindustrialitzar les plantes de Nissan afectades pel tancament.

S’inicia per tant una nova etapa de negociació amb les empreses que han arribat fins aquí per definir i arribar a un acord sobre aquests projectes, que permetin recuperar la màxima ocupació possible. Concretament es tracta del projecte de l’empresa Great Wall Motor, fabricant xinès d’automòbils, que s’ha interessat per la planta de Zona Franca i estudiarà la possibilitat d’utilitzar també la planta de Montcada, i les propostes de Silence i D-HUB, com a projectes complementaris

Des dels comitès de Nissan i CCOO no es dona aquest procés per tancat i s’analitzaran a fons aquests projectes per assegurar-ne la viabilitat i solidesa, així com el compliment dels compromisos assumits en l’acord del passat 5 d’agost. Així mateix, no descarten obrir noves vies de negociació en el futur si algun projecte no s’acaba ajustant als objectius acordats.

Per a CCOO i els comitès de Nissan no escolliran ni definiran cap projecte com a guanyador si no s’arriba a un acord definitiu que respecti les condicions que hem reivindicat des de l’inici d’aquest procés. Per al sindicat és una prioritat que es garanteixi el manteniment de l’ocupació tant de Nissan com de tota la seva cadena de proveïdors i auxiliars, que es perd amb el tancament d’aquestes plantes.

Barcelona, 01 de Octubre de 2021