Carta de Agraïment de SOS refugiados a la Seccions Sindicals CCOO de Nissan Barcelona

Attn: Secció Sindical CCOO Nissan Barcelona

Benvolguts companys i companyes,

Des de SOS Refugiats MiR volem fer arribar a la Secció sindical de CC.OO. NISSAN Barcelona i als treballadors de les plantes de Zona Franca, Montcada, Recambios, NIBSA i NDS el nostre agraïment més sincer per la donació feta a la nostra entitat. Volem a més destacar el fet que hàgiu decidir destinar excepcionalment a Refugiats MiR la recaptació íntegra dels 2.700,00€ de la loteria de Nadal.

La situació actual de les persones refugiades atrapades en condicions infrahumanes a diferents punts d’Europa, especialment de Grècia, fa que persones anònimes, veïns i veïnes ens hàgim d’organitzar per mirar de garantir un mínim de dignitat enmig de tanta crueltat i deixadesa per part de les institucions espanyoles i europees.

Aquesta aportació ens ha servit primerament per enviar a Grècia 6 tones de material de primera necessitat recaptats a Montcada i molts altres pobles de Catalunya com Girona, Hostalric, Banyoles, Pineda de Mar, Barcelona, Manresa, Berga, Sabadell, entre d’altres. Els contenidors ja estan sent repartits als camps de Skaramagas, El Pireo, Ellenikó, Elleonas, Idomeni i el Caritas Day Center d’Atenes; traduint-se d’aquesta manera en ajuda directa a milers de persones que han perdut tot a causa de la guerra.

L’altra part de la donació s’ha destinat a sufragar les despeses d’allotjament d’un nen amb paràlisis cerebral i el seu trasllat a Atenes juntament amb la seva família fins al seu viatge a Espanya. Osman, amb 7 anys, pateix atacs epilèptics constants i necessitava sortir amb urgència del camp d’Idomeni on portava setmanes acampant. A través de Bomberos en Acción i desprès d’una campanya de recollida de signatures, s’ha aconseguit portar-lo a Espanya on serà acollit i atès al hospital de La Fe de València.

Tot això ha estat possible gràcies a la vostra inestimable generositat. Per associacions petites com la nostra aquestes donacions serveixen a més com impuls per continuar duent a terme accions en favor de qui més ho necessita.

Sincerament agraïts,

logo sos

Imatges de la classificació del material a Montcada i repartiment a Grècia.montcada

Imatges de la classificació del material a Montcada i repartiment a Grècia.

Osman i la seva família dies abans de viatjar a Espanya